12 نفر از داروسازان پیشکسوت و برتر استان در مراسمی در محل هتل باغ مشیرالممالک یزد تجلیل شدند.

  دکتر حسین ابوالحسینی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد در این مراسم ضمن تقدیر از داروسازان استان اظهار کرد: در حال حاضر 119 داروخانه در استان یزد فعال هستند که از این تعداد 9 داروخانه شبانه روزی و 7 شرکت پخش دارو نیز در حال فعالیت هستند.

 وی ضمن اشاره به تشدید نظارت و بازدید از داروخانه ها استان گفت: در سال گذشته به ازای هر داروخانه در طول سال 4 مرتبه بازدید به عمل آمد که این مهم به استاندارد نزدیک است. 

وی همچنین از تشدید نظارت بر عطاری ها و ارائه تذکرات لازم به آنها درحوزه نظارت این مرکز خبرداد و افزود: متاسفانه برخی عطاری ها داروهای غیرمجاز و ممنوع عرضه می کردند که با انجام نظارت های انجام شده تذکرات لازم ارائه شد.

 ابوالحسینی ادامه داد: در مراکز عرضه لوازم آرایشی بهداشتی نیز با کنترل های شدید که صورت گرفته است از عرضه محصولات فاقد مجوز جلوگیری شده است.

 

وی  وضعیت دارویی استان را بسیار چشمیگیر عنوان کرد و افزود:  با ارزیابی های انجام شده از تعداد 119 داروخانه استان 10 مورد ضعیف، 26 مورد متوسط، 67 داروخانه خوب و 12 مورد برتر شناخته شده اند. که در نتیجه 70 درصد داروخانه های استان وضعیت خوبی دارند. 

معاون غذا و داروی استان یزد تصریح کرد: خوشبختانه تعداد کلینیک های ترک اعتیاد در استان 2 برابر شده است که هم اکنون مشغول ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به همشهریان هستند. 

وی همچنین از راه اندازی سیستم تمام مکانیزه داروخانه دکتر چمران برای اولین بار در استان خبرداد.

 

وی بااشاره به خرید دارو در دراوخانه های بیمارستانی تصریح کرد: خوشبختانه درصد قابل توجهی از خریدهای غیر ضروری در داروخانه های بیمارستانی کاهش یافته است.

 

وی با اشاره به مسئله کمبود برخی داروها گفت: مشکل کمبود دارویی در استان به جدیت پی گیری نموده و خواهیم کرد.

 وی همچینن ازبازسازی و نوسازی آزمایشگاه کنترل موادغذایی و نوسازی تجهیزات این مرکز خبردادو افزود: راه اندازی بخش سم شناسی و مرکز اطلاع رسانی دارو نیز از مهمترین اقدامات انجام شده در این حوزه بود.

شایان ذکر است؛ دکتر   سیحون، دکتر مالک زاده، دکتر امامی، دکتر فانی، دکترافضل، دکترصالحی، دکتر طحانی، دکتر محمودی، دکتر نجمی، دکتر قائم محمدی، دکترشفیعی، دکتر امینی، دکترامام زاده یزدی، دکتر رجایی، دکتر بهجتی ، دکترگلزاری و دکتر حبیبی از پیشکسوتان و داروسازان برتر تجلیل شده در این مراسم بودند.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا